Κόντεψε να βυθιστεί το πρωί της Μ. Τρίτης το πλοίο «Παναγία Τήνου» στο Λιμάνι του Πειραιά. Λίγο μετά τις 11:15 το πρωί ενημερώθηκε το Λιμενικό ότι το πλοίο έχει πάρει κλίση από την δεξιά πλευρά.
Το πλοίο που είναι δεμένο στην προβλήτα Ε4 παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων.
Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ βρίσκονται ήδη δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.
Το πλοίο πήρε κλίση 40 μοιρών προς τα δεξιά και τα ρυμουλκά με τη συνδρομή δυτών επιχειρούν να το επαναφέρουν, ώστε να μπουν μέσα τεχνίτες για να κλείσουν το ρήγμα.
Στην επιχείρηση συμμετέχουν και δύο σκάφη απορρύπανσης, τα οποία προληπτικά έχουν στήσει πλωτά φράγματα, ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή καυσίμων από το πλοίο.
Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο, Μ. Τετάρτη, αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.
Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο τη Μ.Τετάρτη για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.
Το πλοίο ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε «νεκροταφείο πλοίων», ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι, και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.
Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα.
Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.
Το πλοίο που είναι δεμένο στην προβλήτα Ε4 παρουσίασε μεγάλη εισροή υδάτων.
Στο σημείο έχουν τοποθετηθεί πλωτά αντιρρυπαντικά φράγματα, ενώ βρίσκονται ήδη δύο αντιρρυπαντικά σκάφη και δύο ρυμουλκά για λόγους ασφαλείας, καθώς το πλοίο πιθανόν έχει μικρή ποσότητα καυσίμων, που δεν έχει ακόμα προσδιοριστεί.
Το πλοίο πήρε κλίση 40 μοιρών προς τα δεξιά και τα ρυμουλκά με τη συνδρομή δυτών επιχειρούν να το επαναφέρουν, ώστε να μπουν μέσα τεχνίτες για να κλείσουν το ρήγμα.
Στην επιχείρηση συμμετέχουν και δύο σκάφη απορρύπανσης, τα οποία προληπτικά έχουν στήσει πλωτά φράγματα, ώστε να αποφευχθεί τυχόν διαρροή καυσίμων από το πλοίο.
Το σχέδιο απάντλησης των υδάτων που έχει ενεργοποιήσει το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από αύριο, Μ. Τετάρτη, αφού πρώτα καθίσει η λάσπη, ενώ με το πρώτο φως της ημέρας τα ειδικά συνεργεία αναμένεται να κάνουν καλύτερη αποτίμηση της κατάστασης.
Ιδιώτες δύτες αναμένεται επίσης να επιθεωρήσουν εκ νέου το πλοίο τη Μ.Τετάρτη για να διαπιστώσουν που βρίσκεται το ρήγμα και τι μπορεί να γίνει.
Το πλοίο ανήκε στη Ventouris Sea Lines και είχε κατασχεθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Τον Ιανουάριο του 2015 το πλοίο είχε ταξιδέψει για λίγο στα Κύθηρα όμως μετά από επισχέσεις εργασίας του πληρώματος έδεσε οριστικά.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΝΑΤ πριν από περίπου 15 ημέρες είχε ζητήσει να δοθεί άδεια για να μετακινηθεί στη θαλάσσια περιοχή της Ελευσίνας σε «νεκροταφείο πλοίων», ωστόσο για να γίνει αυτή η διαδικασία χρειαζόταν δικαστική απόφαση. Έτσι, και σε συνδυασμό με την συνεχιζόμενη απεργία των δικηγόρων δεν εκδόθηκε έγκαιρα η απόφαση και το πλοίο παρέμεινε δεμένο στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς επρόκειτο μάλιστα να θέσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τη διενέργεια ανοιχτού πλειοδοτικού διαγωνισμού για την εκποίηση πώληση και απομάκρυνση του συγκεκριμένου πλοίου από το λιμάνι του Πειραιά που βρίσκεται στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΛΠ.
Το πλοίο φυλάσσονταν επί 24ωρου βάσεως ενώ τα 42 μέλη του πληρώματός του είχαν τεθεί σε καθεστώς προστασίας μετά από σχετική ρύθμιση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θ.Δρίτσα.
Το ΝΑΤ είχε καταβάλλει για το λόγο αυτό, από το ειδικό «Κεφάλαιο Ασθένειας και Ανεργίας» έναντι των καθυστερημένων βασικών μισθών και επιδομάτων, αποδοχές μέχρι ενός τριμήνου στους 42 ναυτικούς του πλοίου, όπως αυτές καθορίζονται από τις οικίες συλλογικές συμβάσεις.