Firefox: Αντικαθιστά την Google με τη Yahoo στις ΗΠΑ -ΤΙ ΘΑ ΙΣΧΥΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ




Η Yahoo! θα είναι στο εξής και για τα επόμενα πέντε χρόνια η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στον Firefox στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την συμφωνία συνεργασίας που υπεγράφη με το Ιδρυμα Mozilla. Το «χτύπημα» για την Google είναι διπλό, αφού σε άλλες μεγάλες αγορές, προεπιλεγμένες μηχανές αναζήτησης θα είναι τοπικές υπηρεσίες, όπως οι Yander Search στην Ρωσία και Baidu στην Κίνα.
Στην Ελλάδα, αλλά και σε αρκετές ακόμη χώρες, οι χρήστες του Firefox θα συνεχίσουν να ψάχνουν εκ προοιμίου μέσω Google, παρά το γεγονός ότι η δεκαετής συμφωνία που υπογράφηκε το 2004 με την Google δεν ανανεώθηκε.

Σημειώνεται ότι η Google βρίσκεται εδώ και καιρό στο στόχαστρο της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τον τρόπο που επιλέγει τα αποτελέσματα η μηχανή της. Μια από τις αντιρρήσεις που έχει προβάλλει η Επιτροπή στις προτάσεις της Google για συμμόρφωση με τις ευρωπαϊκές αρχές είναι ότι οι πλέον προβεβλημένες θέσεις στα αποτελέσματα είναι δεσμευμένες από την Google, ανεξάρτητα από την ποιότητά τους, όταν την ίδια στιγμή όλες οι ανταγωνιστικές υπηρεσίες, ακόμα και όταν είναι πιο σχετικές με τα κριτήρια αναζήτησης, θα έχουν λιγότερο πλεονεκτική τοποθέτηση.

Εντούτοις, η μηχανή αναζήτησης της Google παραμένει στην λίστα των διαθέσιμων επιλογών για όλους. Παρά το γεγονός ότι το Yahoo Search επιστρέφει αποτελέσματα μέσω της μηχανής της Microsoft, το Bing υπάρχει επίσης στην λίστα.

Οι εναλλακτικές διαθέσιμες επιλογές για αναζήτηση μέσω του browser Firefox διατηρήθηκαν -DuckDuckGo, Amazon.com, Twitter και Wikipedia. Η αλλαγή για εκατομμύρια χρήστες του Διαδικτύου από τις ΗΠΑ θα εφαρμοστεί τον Δεκέμβριο. Επίσης, αλλαγές αναμένονται και στον τρόπο προβολής των αποτελεσμάτων από το Yahoo Search.

Μια από τις βασικές διαφορές στις μηχανές αναζήτησης είναι η κατάταξη στα αποτελέσματα. Το γεγονός έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς έχει να κερδίσει πολλά κάθε δικτυακός τόπος που θα εξασφαλίσει την προβολή του στην πρώτη σελίδα, είτε αποκρυπτογραφώντας τον τρόπο που επιχειρεί η μηχανή να κρίνει την σχετικότητα ενός αποτελέσματος με τους όρους της αναζήτησης, είτε πληρώνοντας για την προνομιακή προβολή του.

Η προβολή, για παράδειγμα, μιας καρτέλας πληροφοριών δεξιά από τα αποτελέσματα του αλγορίθμου είναι αποτέλεσμα συνεργασίας της Yahoo με το Yelp (κριτικές εστιατορίων).

«H νέα στρατηγική στο search επικυρώνει την δέσμευσή μας να κάνουμε τον Firefox έναν browser για όλους. Πιστεύουμε ότι θα δώσει περισσότερες επιλογές σε περισσότερους ανθρώπους, σε διαφορετικά μέρη του κόσμου καθώς και την ευκαιρία να καινοτομήσουν και τελικά, να ανακτήσουν τον έλεγχο της ζωής τους online. Γι'αυτό έχει σημασία η ανεξαρτησία μας -το γεγονός ότι είμαστε ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός μας επιτρέπει να κάνουμε διαφορετικές επιλογές, εκείνες που διατηρούν τον Παγκόσμιο Ιστό ανοικτό, πανταχού παρών και ανεξάρτητο. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», σημειώνει στο μήνυμά του προς τους χρήστες το Ίδρυμα Mozilla.

O Firefox που αναπτύσσεται από εθελοντές έκλεισε πρόσφατα τα 10 του χρόνια και έστειλε το μήνυμά του για ανεξαρτησία από τα συμφέροντα των εταιρειών, απευθύνοντας στους χρήστες το ερώτημα «Σε ποιον ανήκει το Ίντερνετ;»