Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα. Τρεις πρωτεύουσες περιφερειών. Τρεις μικρές μητροπόλεις τόπων που φημίζονται για τις παραδοσιακές τους γεύσεις. Τα IKEA αφού δοκίμασαν τις καλύτερες συνταγές των τοπικών παραγωγών τις παρουσίασαν και τις "σερβίρισαν" πρόσφατα σε συνεργασία με τον Δημήτρη Σκαρμούτσο σε τρεις εκδηλώσεις στον περίβολο των καταστημάτων τους. Το news247 βρέθηκε στα κεντρικά των ΙΚΕΑ και συνομίλησε με τα στελέχη του τμήματος marketing για την εμπειρία.
Ποιο ήταν το έναυσμα για να προχωρήσει η ΙΚΕΑ στη χoρηγία των εκδηλώσεων «Γεύσεις του Τόπου μας»;
Η ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών και η στήριξη των ανθρώπων, συνάδουν απόλυτα με τους στόχους και τη φιλοσοφία της ΙΚΕΑ και του Ομίλου FOURLIS, ενώ αποτελούν πάντα κύριο μέλημα και έναν από τους βασικούς άξονες των προγραμμάτων Κοινωνικής Υπευθυνότητας που υλοποιούμε.
Η ιδέα αυτή ήταν μέρος μίας σειράς δράσεων που σχεδιάζουμε και πραγματοποιούμε προς αυτή την κατεύθυνση.
Με τη συνδρομή της διοργανώτριας εταιρείας (FOSS Productions) και πρεσβευτή τον καταξιωμένο σεφ Δημήτρη Σκαρμούτσο, μοιραστήκαμε το ίδιο όραμα, αγκαλιάσαμε την ιδέα και αποφασίσαμε να συμμετέχουμε, ως αποκλειστικοί χορηγοί στις εκδηλώσεις «Γεύσεις του Τόπου μας».
Καθώς έχουν ολοκληρωθεί οι εκδηλώσεις «Γεύσεις του Τόπου μας» υπάρχει μία σαφής εικόνα για την ανταπόκριση των καταναλωτών;
Η ανταπόκριση των καταναλωτών ήταν πολύ μεγάλη. Συνολικά, και στις 3 εκδηλώσεις (Ιωάννινα στις 20/9, Λάρισα στις 27/9 και Θεσσαλονίκη στις 4/10) πάνω από 10.000 επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν προϊόντα τοπικής παραγωγής και να δοκιμάσουν παραδοσιακά εδέσματα.
Ποιο είναι το κοινωνικό «αποτύπωμα» αυτών των εκδηλώσεων;
Πιστεύουμε πως μεγάλες εταιρείες πρέπει να βάζουν το δικό τους «λιθαράκι» σε αξιόλογες πρωτοβουλίες. Έτσι λοιπόν, η ΙΚΕΑ, του Ομίλου FOURLIS, στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικής Υπευθυνότητας που υλοποιεί και αναγνωρίζοντας την αξία και τη σημασία της ανάδειξης της τοπικής παραγωγής, υποστήριξε τη συγκεκριμένη δράση, ως μέρος της ευρύτερης προσπάθειας για τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών.
Γνωρίζουμε ότι το ισόποσο του 5% των εσόδων των καταστημάτων ΙΚΕΑ Ιωάννινα, Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη, την αντίστοιχη ημέρα διεξαγωγής της εκδήλωσης σε κάθε πόλη, θα δοθεί για την υποστήριξη δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών, των ευρύτερων αυτών περιοχών. Είναι αυτό μέρος κάποιας ευρύτερης κοινωνικής ευαισθητοποίησης της εταιρείας;
Η Διεύθυνση Κοινωνικής Υπευθυνότητας του Ομίλου FOURLIS, από το 2008 όπου ξεκίνησε τις δραστηριότητές της έως και σήμερα, λειτουργεί και αναπτύσσεται συνεχώς, έχοντας ως βασική προτεραιότητα τρεις άξονες: τον Άνθρωπο, την Κοινωνία και το Περιβάλλον, και κύριο στόχο τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μία καλύτερη ζωή για όλους.
Η Κοινωνική Υπευθυνότητα αποτελεί μία έννοια άρρηκτα συνδεδεμένη με τις δραστηριότητες του Ομίλου, ο οποίος λειτουργεί ως ενεργό μέλος της κοινωνίας όπου δραστηριοποιείται, αφουγκράζεται και ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις απαιτήσεις της κάθε εποχής.
Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι από το Νοέμβριο του 2008, ο Όμιλος FOURLIS αποτελεί επίσημο μέλος του Οικουμενικού Συμφώνου (Global Compact) του ΟΗΕ, που είναι η μεγαλύτερη διεθνής εθελοντική πρωτοβουλία για την υπεύθυνη επιχειρηματική δράση. Το Οικουμενικό Σύμφωνο του ΟΗΕ αποτελείται από δέκα αρχές, που απορρέουν από διεθνώς αποδεκτά πρότυπα και αφορούν στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις συνθήκες εργασίας, το περιβάλλον και την καταπολέμηση της διαφθοράς.
.
Η πρωτοβουλία της διάθεσής του ισόποσου του 5% των εσόδων των καταστημάτων ΙΚΕΑ Ιωάννινα, Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη , την αντίστοιχη ημέρα διεξαγωγής της εκδήλωσης σε κάθε πόλη, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος εξοπλισμού και διαμόρφωσης δημοτικών βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών το οποίο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και το οποίο θα συνεχιστεί και στο μέλλον.
Θα υπάρξει συνέχεια των εκδηλώσεων; Υπάρχει προοπτική να εισέλθουν τα προϊόντα αυτά μέσα στα καταστήματα;
Οι «Γεύσεις του Τόπου μας», ύστερα από την πολύ ζεστή υποδοχή και ανταπόκριση που είχαν στις τοπικές κοινωνίες όπου πραγματοποιήθηκαν οι εκδηλώσεις, θα θέλαμε να γίνουν θεσμός και να υλοποιούνται κάθε χρόνο. Ήδη σχεδιάζουμε τις αντίστοιχες εκδηλώσεις για το 2015.
Όσον αφορά στα προϊόντα, ήδη έχουμε ξεκινήσει μια συνεργασία με τοπικό παραγωγό παραδοσιακών γλυκών από τα Ιωάννινα και αρκετά από τα προϊόντα που παράγει βρίσκονται ήδη στα εστιατόρια των καταστημάτων ΙΚΕΑ. Ευελπιστούμε πως θα μπορέσουμε να εντάξουμε σταδιακά στα καταστήματα ΙΚΕΑ, προϊόντα και άλλων ελλήνων παραγωγών.
Φέρνοντας Έλληνες παραγωγούς στον χώρο των καταστημάτων IKEA ενισχύεται η σύνδεση του brand με τους καταναλωτές και την ελληνική γη. Υπάρχουν άλλες παρόμοιες ενέργειες που έχετε σκεφτεί για το μέλλον;
Στον Όμιλο FOURLIS, μέσω των εταιρειών του Ομίλου, βρισκόμαστε διαρκώς κοντά στις κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιούμαστε, αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες τους και υλοποιούμε δράσεις με έμφαση την στήριξη των τοπικών κοινωνίων αλλά και ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων.
Σε αυτό το πλαίσιο είμαστε διαρκώς σε αναζήτηση ενεργειών μέσω των οποίων μπορούμε να προσφέρουμε ώστε να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο παρόν και τις βάσεις για ενα καλύτερο αύριο για όλους.
Υπάρχουν σκέψεις για επέκταση σε άλλους τομείς πέρα από τα τρόφιμα;
Βρισκόμαστε διαρκώς σε αναζήτηση νέων και πρωτοποριακών ενεργειών μέσων των οποίων μπορούμε να έρθουμε πιο κοντά και να στηρίξουμε τοπικές κοινωνίες και κοινωνικές ομάδες σε όλη την Ελλάδα.
Τόσο οι εκδηλώσεις «Γεύσεις του Τόπου μας» όσο και η κοινωνική παρουσία της εταιρείας IKEA στην επαρχία δείχνουν, αν μη τι άλλο, την στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας στην περιφέρεια. Θα υπάρξουν νέα καταστήματα μέσα στο 2015;
Από το 2008 που ξεκίνησε η κρίση στην Ελλάδα και την Ευρώπη, ο Όμιλος FOURLIS έχει επενδύσει πάνω από 125.000.000 ευρώ. Η επενδυτική δραστηριότητα συνεχίζεται αμείωτη, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Ήδη λειτουργούν συνολικά 5 καταστήματα και 5 Κέντρα Παραγγελιών και Παραλαβών της ΙΚΕΑ στην Ελλάδα, ενώ πρόσφατα εγκαινιάστηκε και το νέο μας ηλεκτρονικό κατάστημα,www.IKEA.gr με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του καταναλωτικού κοινού των απομακρυσμένων περιοχών στην ελληνική επικράτεια.