Τουλάχιστον 50 άνθρωποι σκοτώθηκαν και 400 τραυματίστηκαν κατά την επίθεση με αυτόματο όπλο που εξαπέλυσε ένας 64χρονος κατά του πλήθους που παρακολουθούσε συναυλία κάντρι μουσικής έξω από το καζίνο Mandalay Bay στο Λας Βέγκας.
Ανάμεσα στους νεκρούς είναι αρκετοί αστυνομικοί, ενώ τουλάχιστον 14 άτομα νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση.
Το μακελειό σημειώθηκε στον συναυλιακό χώρο του Route 91 Harvest Festival που βρίσκεται στην κεντρική λεωφόρου, στα νότια της πόλης, απέναντι από το Διεθνές Αεροδρόμιο McCarran.
Στο Twitter αναρτήθηκαν σοκαριστικά βίντεο που φέρονται να έχουν καταγράψει τα πρώτα δευτερόλεπτα μετά την επίθεση.
Η στιγμή που πέφτουν οι πυροβολισμοί και ο τραγουδιστής Jason Aldean σταματά τη συναυλία:
Η εξουδετέρωση και η ταυτότητα του δράστη
Αμερικανικά ΜΜΕ ανέφεραν πως η αστυνομία έκανε έφοδο στο δωμάτιο 135 του 32ου ορόφου του ξενοδοχείου του καζίνο, όπου "εξουδετέρωσε" έναν άντρα, ο οποίος πιστεύεται πως είναι ο δράστης.
Όπως ανακοινώθηκε από τις αμερικανικές αρχές, το δωμάτιο ήταν γεμάτο όπλα αλλά όχι εκρηκτικά. Ο σερίφης της Μητροπολιτικής Αστυνομίας Joseph Lombardo ανέφερε πως ο ένοπλος έδρασε μόνος του και έπεσε νεκρός κατά την επιχείρηση για τη σύλληψή του. Τα στοιχεία του είναι γνωστά στις αρχές: Πρόκειται για τον 64χρονο Stephen Paddock
Παράλληλα η αστυνομία εκτιμά πως έχει εντοπίσει μια γυναίκα που καταζητούσε σε σχέση με την επίθεση: Πρόκειται για τη Marilou Danley, η οποία φέρεται να ταξίδεψε μαζί με τον Paddock λίγο πριν την επίθεση.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα ο σερίφης, ο 64χρονος μακελάρης ήταν κάτοικος της περιοχής. Τα κίνητρά του μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστά. Οι αστυνομικές δυνάμεις πραγματοποίησαν ελεγχόμενη έκρηξη προκειμένου να τον προσεγγίσουν στο δωμάτιο από τον οποίο άνοιξε πυρ κατά του πλήθους.
Η αστυνομία εντοπίσε και ένα από τα οχήματα που ανήκε στον δράστη.
Για 2η συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιείται Διορθόδοξη Έκθεση Αγιογραφίας που διοργανώνει ο Όμιλος για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος . Η πολύ σημαντική αυτή έκθεση θα διαρκέσει από τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2017 έως και την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017 και θα γίνει στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Παλαιό Πανεπιστήμιο στη Πλάκα) υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO και της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών.
Ο Όμιλος για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος διοργανώνει για δεύτερο συνεχόμενο έτος Διορθόδοξη έκθεση αγιογραφίας από 16 ως 20 Οκτωβρίου 2017, στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σκοπός της έκθεσης είναι, μέσα από την τέχνη να υμνηθεί το μεγαλείο της Ορθοδοξίας, να αναδειχθεί η συνέχεια και η σημαντικότητά της για την ανθρώπινη ύπαρξη, σε πνεύμα αγάπης και αδελφοσύνης των λαών και των εθνών.
Στη διοργάνωση αυτή, θα εκτεθούν και θα προβληθούν έργα αγιογραφίας και αποτύπωσης του Θείου, σύγχρονων δόκιμων και αναγνωρισμένων Ελλήνων και ξένων εικαστικών και αγιογράφων όπως: προσωπογραφίες, τοπιογραφίες, ψηφιδωτά, έργα γλυπτικής κλπ. Οι συμμετέχοντες εικαστικοί ενώνοντας τις καλλιτεχνικές τους «ανησυχίες», σε μια συναρπαστική διαδρομή τέχνης και πολιτισμού, μας καλούν να ανακαλύψουμε μέσα από τα έργα τους το μεγαλείο της αγιογραφικής τέχνης, με την πολυποικιλότητα των σχολών της, από το χθες στο σήμερα και τη διαχρονικότητα της Ορθοδοξίας. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, οι επισκέπτες θα έχουν τη δυνατότητα να θαυμάσουν την ιερά εικόνα «Η Ζωοδόχος Πηγή» (1878), που βρίσκεται στον ιστορικό, Ι.Ν. Ζωοδόχου Πηγής οδού Ακαδημίας, στην Αθήνα.
Η έκθεση έχει τεθεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO και της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών και χαίρει της ευγενικής υποστήριξης της Πρεσβείας της Βουλγαρίας, της Πρεσβείας της Ρουμανίας, του Μορφωτικού Κέντρου της Πρεσβείας της Αιγύπτου στην Αθήνα, του Μορφωτικού Γραφείου της Κυπριακής Πρεσβείας στην Αθήνα «Σπίτι της Κύπρου», του Ρωσικού Πολιτιστικού & Επιστημονικού Κέντρου της Πρεσβείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, της Πρεσβείας της Σερβίας και της Ιεράς Επισκοπής στην Ελλάδα, του Κοπτορθόδοξου Πατριαρχείου της Αιγύπτου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου στις 19:00, με μουσική διαδρομή αποτελούμενη από αγαπημένες και δημοφιλείς μελωδίες της παγκόσμιας μουσικής σκηνής που θα ερμηνεύσει ο διαπρεπής τενόρος Σταύρος Σαλαμπασόπουλος, με τη συνοδεία του γνωστού πιανίστα Γιώργου Τσοκάνη.
Στα πλαίσια της έκθεσης, την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου στις 19:00, θα πραγματοποιηθεί παρουσίαση του νέου βιβλίου του συγγραφέα, δημοσιογράφου και εκδότη Δημήτρη Ζάχου με τίτλο: ΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΝ ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΜΠΙΖΙΩΝΗΝ «μια πολυσύνθετη πνευματική μορφή», παρουσία του Πανεπιστημιακού καθηγητή φιλοσοφίας Ανδρέα Καμπιζιώνη, που είναι και το τιμώμενο πρόσωπο του βιβλίου. Θα μιλήσουν οι: Λάμπρος Μπαμπαλιούτας, Συνταγματολόγος καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου Μιχαήλ Αγγελάκης, πρώην πρόεδρος Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, ζωγράφος – χαράκτης, συγγραφέας, ποιητής Οδυσσέας Σταμούλης: Ηθοποιός, με θητεία πέραν των 10 ετών στο Εθνικό, απόφοιτος της Φιλοσοφικής σχολής του Π.Α. Συντονισμός – παρουσίαση: Κωνσταντίνα Κονταρίνη, Επικοινωνιολόγος, δημοσιογράφοςΤο βιβλίο θα διανεμηθεί δωρεάν.
Χορηγοί Επικοινωνίας: Atticanews.gr * Afieromata.gr * AylogyrosNews.gr * McNews.gr * Nea-avlaia.gr CityιΝews1 * Ωδή στην Τέχνη και ΟΡΑΜΑ Τέχνης
Η Ζωή Λάσκαρη έφυγε σήμερα από τη ζωή σκορπίζοντας θλίψη σε όλη την Ελλάδα, καθώς ήταν μία εκ των πλέον αγαπημένων ηθοποιών.Η τελευταία της τηλεοπτική εμφάνιση ήταν πριν από περίπου δύο μήνες, όταν ταξίδεψε με τον Νίκο Κοκλώνη στην Ιορδανία με την εκπομπή Celebrity travel.
Δείτε το επεισόδιο με τη Ζωή Λασκάρη και τον Νίκο Κοκλώνη στην Ιορδανία…
Πέθανε η Ζωή Λάσκαρη.Εφυγε η γυναίκα,η ηθοποιός, που ενσάρκωνε όλη τη λάμψη του ελληνικού κινηματογράφου της δεκαετίας του '60. Πέθανε στον ύπνο της στο εξοχικό της σπίτι στο Πόρτο Ράφτη.
Σύμφωνα με τις πρωτες πληροφορίες δεν ειχε κανεναν πρόβλημα υγείας και περνούσε τις διακοπές της με την οικογένειά της και τους φίλους της στο εξοχικό της.
Η Ζωή Λάσκαρη (12 Δεκεμβρίου 1944) ήταν μια από τις διασημότερες σταρ του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, που ξεκίνησε την καριέρα της κερδίζοντας τον τίτλο της «Σταρ Ελλάς», το 1959. Το πραγματικό της όνομα είναι Ζωή Κουρούκλη (όμοιο με της εξαδέλφης της Zωής Kουρούκλη, γνωστής τότε τραγουδίστριας).
Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του '60 –μαζί με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη– μια από τις εμπορικότερες σταρ του ελληνικού κινηματογράφου.
Είχε παντρευτεί τον γνωστό δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο από το 1976 και έχουν μία κόρη, τη Μαρία – Ελένη. Από προηγούμενο γάμο της με τον Πέτρο Κουτουμάνο είχε αποκτήσει άλλη μία κόρη τη Μάρθα.
''Η Στεφανία'',''Κορίτσι για φίλημα'',''Νόμος 4000'' ''μια Κυρία στα μπουζούκια'' ηταν μερικές απο τις ταινίες που την έκαναν πολύ αγαπητή στο κοινό.Στο θέατρο την πρώτη της εμφάνιση την έκανε στο εργο ΄΄Μιας πεντάρας νειάτα'' στην Κύπρο.Ακολούθησαν δεκάδες ρόλοι διαφορετικοί πάντα που έδωσαν μια άλλη διάσταση στην προσωπικότητά της.Απο τους αγαπημένους της ρόλους αυτός στα ''Ωραία Χρόνια΄΄ του Πίντερ,το 2013.Η ερμηνεία της στην ταινία «Ο κατήφορος» του Γιάννη Δαλιανίδη ήταν συγκλονιστική. Η ταινία έκανε μεγάλη επιτυχία και η Ζωή Λάσκαρη έγινε από την μια στιμή στην άλλη μια από τις εμπορικότερες σταρ του κινηματογράφου.
Υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με τη Φίνος Φιλμ και από τότε πρωταγωνίστησε σε πολύ μεγάλες κινηματογραφικές επιτυχίες. Ο Φίνος ήταν εκείνος που της άλλαξε το επίθετο για να μην την μπερδεύουν με την εξαδέλφη της, Ζωή Κουρούκλη, γνωστή τραγουδίστρια. Και έτσι γεννήθηκε η Ζωή Λάσκαρη.
Ήταν από τις πιο όμορφες του ελληνικού κινηματογράφου και αποτελούσε το κρυφό απωθημένο πολλών αντρών. Ταινίες στις οποίες πρωταγωνίστησε: Μερικοί το προτιμούν κρύο, Νόμος 4000, Κορίτσια για φίλημα, Στεφανία, Μια κυρία στα μπουζούκια, Οι θαλασσιές οι χάντρες και άλλες.
Πολλές σχέσεις της είχαν συζητηθεί –κυρίως αυτή με το Τόλη Βοσκόπουλο. Ήταν παντρεμένη από το 1976 με τον γνωστό δικηγόρο Αλέξανδρο Λυκουρέζο. Απέκτησαν μαζί μια κόρη την Μαρία – Ελένη, ενώ από τον πρώτο της γάμο με τον Πέτρο Κουτουμάνο τη Μάρθα.
Η δύση της «χρυσής εποχής» του ελληνικού κινηματογράφου θα στρέψει την προσοχή της στην μεγάλη της αγάπη το θέατρο. Το 1966, σε συνεργασία με τον Αντρέα Ντούζο, περιοδεύει στην Κύπρο με τα έργα «Μιας πεντάρας νιάτα» των Γιαλαμά-Πρετεντέρη, την «Παγίδα» του Robert Thomas και την «Βαθιά γαλάζια θάλασσα» του Terence Rattigan.
Το 1970 κάνει την πρώτη της θεατρική εμφάνιση στην Αθήνα με το έργο «Μαριχουάνα Στοπ» ενώ ακολουθούν οι μεγάλες θεατρικές επιτυχίες «Ξυπόλητη στο πάρκο» του Neil Simon, «Η κυρία του Μαξίμ» του Georges Feudeau και το «Miss Πέπσι» του Pierrette Bruno. Η υποδοχή που της επιφύλαξαν οι θεατρικοί κριτικοί ήταν ενθουσιώδης.
Το 1982 πρωταγωνιστεί για τελευταία φορά στον κινηματογράφo στην ταινία του Γιώργου Καρυπίδη «Αναμέτρηση», ενώ θα μείνει στην ιστορία η θρυλική γυμνή φωτογράφηση της για το περιοδικό «Playboy» το 1985 – η πρώτη ελληνίδας πρωταγωνίστριας – που προκάλεσε θυελλώδες πολιτικό ζήτημα. Πιστή λάτρης του θεάτρου και του κλασικού ρεπερτορίου συνεχίζει, αρχές δεκαετίας του 90, να παρουσιάζει μεγάλα έργα του παγκόσμιου θεάτρου σε συνεργασία με μεγάλους Έλληνες σκηνοθέτες.
Το 1990 ο Μίνως Βολανάκης την σκηνοθετεί στο «Καινούρια σελίδα» του Neil Simon και την επόμενη σεζόν στο «Τρελοί για έρωτα» του Sam Shepard. Την δεκαετία του 90’ ξεχωρίζουν το «Ποιος φοβάται την Βιρτζίνια Γούλφ» του Edward Albee το 1992 στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Ορφέα στον Άδη» το 1993 στο Βασιλικό Θέατρο σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά, το «Τρείς ψηλές γυναίκες» του Edward Albee το 1995 σε σκηνοθεσία Ανδρέα Βουτσινά και το «Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα» του Ευγένιου Ο’ Νηλ το1997 σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη.
Η συνεργασία της με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις «Τρωάδες» το 1997 έτυχε θερμής υποδοχής από τον τύπο. Ιδιαίτερη αναφορά στην παράσταση έκαναν οι «New York Times», η «New York Post» και η «Herald Tribune» μιλώντας για μια «…συγκλονιστική διαμαρτυρία εναντίον της σκληρότητας του πολέμου στα χρονικά της δραματικής λογοτεχνίας» και για μια «…βαθύτατα συγκινητική αναβίωση του Ευριπίδη».
Η θεατρική συνεργασία της με τον Ανδρέα Βουτσινά και τον Σταύρο Τσακίρη συνεχίζεται και στις αρχές του 2000 με τα έργα «Συνάντηση», συμπρωταγωνιστεί με τον Απόστολο Γκλέτσο και «Σκηνές Γάμου». Αποτίνοντας ωστόσο έναν ιδιαίτερο φόρο τιμής στον αγαπημένο της Edward Albee θα ανεβάσει για δύο συνεχόμενες σεζόν την «Ευαίσθητη Ισορροπία» σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου. Είναι η τέταρτη φορά στην θεατρική της καριέρα που ανεβάζει έργο του μεγάλου Αμερικανού συγγραφέα. Ο τύπος εξαίροντας την μακροχρόνια θεατρική εμπειρία της στην σύγχρονη αμερικάνικη δραματουργία κάνει ιδιαίτερη μνεία στην ρηξικέλευθη ερμηνεία της.
Δικαίωμα συμμετοχής έχουν επαγγελματίες ή ερασιτέχνες αγιογράφοι, ενεργά μέλη του Ομίλου για την UNESCO Τεχνών, Λόγου & Επιστημών Ελλάδος, καθώς και μη μέλη.
Κάθε καλλιτέχνης θα έχει στη διάθεσή του ένα (1) μέτρο πλάτους αυστηρά και σε αυτό θα μπορεί να εκθέσει ένα (1) ή δύο (2) έργα του, ανάλογα το μέγεθός τους. Tο θέμα παραμένει ελεύθερο.
Τα έργα, θα πρέπει να είναι σε πλαίσιο (κορνίζα) ή εάν η άποψη του καλλιτέχνη δεν το επιβάλει, να έχουν τη δυνατότητα ανάρτησης και στήριξης σε πάνελ, να φέρουν δηλαδή στην πίσω πλευρά τους γαντζάκι. Γλυπτά ή βαριά έργα θα χρειαστεί να συνοδεύονται από καβαλέτο ή βάση τα οποία θα φέρουν το όνομα κατόχου.
4. Η τοποθέτηση των έργων στο χώρο θα γίνει από τους υπεύθυνους εικαστικούς του Ομίλου, με κριτήριο την καλύτερη δυνατή θέαση, ανάλογα με το μέγεθος και το είδος του κάθε έργου.
5. Η αποστολή (με courier) του έργου στο χώρο της έκθεσης, βαρύνει τον καλλιτέχνη, ο οποίος μπορεί επίσης να το μεταφέρει ο ίδιος. Το αυτό ισχύει και για την παραλαβή του έργου μετά τη λήξη της έκθεσης. Το έργο θα επιστραφεί στη διεύθυνση που έχει ορισθεί στη δήλωση συμμετοχής, εκτός εάν προσδιορισθεί άλλη.
6. Οι συμμετέχοντες καλλιτέχνες θα ενημερωθούν τηλεφωνικά και με email για τον ακριβή χρόνο και τόπο παράδοσης των έργων, καθώς και για την παραλαβή τους μετά το πέρας της έκθεσης.
7. Κάθε καλλιτέχνης θα χρειαστεί να αποστείλει μέσω email ως την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017, ένα βιογραφικό του, μία (1) φωτογραφία έργου του (αυτού με το οποίο συμμετέχει), για τον εικαστικό κατάλογο της έκθεσης και πλήρως συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη τη δήλωση συμμετοχής.
8. Το βιογραφικό θα είναι γραμμένο στα ελληνικά ή αγγλικά, σε μορφή word με γραμματοσειρά Arial νουμ 11 και δε θα πρέπει να ξεπερνά τις 80 λέξεις αυστηρά.
9. Η φωτογραφία του έργου, θα χρειαστεί να είναι σε λογικό μέγεθος, μορφή jpg, έγχρωμη, υψηλής ανάλυσης (άνω των 350 dpi), χωρίς φωτοσκιάσεις, τοποθετημένη ευθέως και όχι υπό γωνίαν.
10. Αξία συμμετοχής στην έκθεση:
· Για τα ενεργά μέλη του Ομίλου: 100 ευρώ.
· Για μη μέλη: 140 ευρώ.
Στο κόστος συμμετοχής περιλαμβάνονται:
· Αναμνηστικό δίπλωμα συμμετοχής
· εικαστικός κατάλογος
· 10 προσκλήσεις
· 2 αφίσες μεγέθους Α3
Η συμμετοχή καταβάλλεται με τραπεζική κατάθεση ως 14/09/2017, στον κάτωθι λογαριασμό του Ομίλου:
Τράπεζα: Eurobank
Αρ. Λογ/σμού: 0026.0400.14.0200210014
IBAN: GR7202604000000140200210014
(στην αιτιολογία αναγράφεται το ονοματεπώνυμό σας και 2ηΔιορθόδοξη έκθεση αγιογραφίας 2017).
Καταληκτική ημερομηνία δηλώσεων συμμετοχής αυστηρά, η Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017, στη γραμματεία του Ομίλου, μέσω email: unescohellas.tlee@gmail.com, όπου θα επισυνάπτονται: η δήλωση συμμετοχής συμπληρωμένη, το βιογραφικό (όπως αναλύθηκε άνωθεν), η φωτογραφία έργου και αντίγραφο καταθετηρίου αξίας συμμετοχής.
Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας, δηλώσεις δε θα γίνονται δεκτές.
Τρεις επιβαίνοντες στο ελικόπτερο που κατέπεσε στον Σχοινιά. Οι δύο απεγκλωβίστηκαν από τους πυροσβέστες νεκροί, ενώ τον πρώτο που έβγαλαν πολίτες έχει υποστεί σοβαρούς τραυματισμούς
Τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε περίπου στις 10 το πρωί, όταν ένα ψεκαστικό ελικόπτερο κατέπεσε στον υδροβιότοπο του Σχοινιά, κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες.
Ο πρώτος από τους επιβαίνοντες που απεγκλώβισαν οι πολίτες είναι τραυματισμένος σοβαρά και οι άλλοι δύο επιβαίνοντες που απεγκλωβίστηκαν μέσα από τα συντρίμμια από τους πυροσβέστες που έφτασαν στο σημείο, δυστυχώς ανασύρθηκαν νεκροί κάτι που στη συνέχεια επιβεβαίωσε και πλήρωμα του ΕΚΑΒ.
Μάλιστα, ήταν πολύ δύσκολο να προσεγγίσει το σημείο το ασθενοφόρο γιατί παντού υπάρχουν διάσπαρτα καλώδια υψηλής τάσης και ζητήθηκε από την ΔΕΗ να κόψει το ρεύμα.
Μία πιθανότητα είναι το ψεκαστικό ελικόπτερο κατά την χαμηλή του πτήση να έπεσε πάνω σε καλώδια και να ακολούθησε η συντριβή του, με τα τραγικά αυτά αποτελέσματα.
"Δεν είναι η πρώτη φορά, έχουμε πει στην τουρκική κυβέρνηση ότι η Αγία Σοφία πρέπει να μείνει ένα μνημείο που ανήκει στην ανθρωπότητα και θα το επαναλάβουμε"¨δήλωσε ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της UNESCO. Το θέμα έθεσε ο Έλληνας υφυπουργός Εξωτερικών
Τη στήριξη της UNESCO για την αλλοίωση της φυσιογνωμίας της Αγίας Σοφίας εκ μέρους της τουρκικής κυβέρνησης ζήτησε ο υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης, μετά την πρόκληση να αναγνωσθεί στον ιερό ναό μουσουλμανική προσευχή και απόσπασμα του Κορανίου, η οποία προκάλεσε οργή στην Ελλάδα.
Σε συνάντηση που είχε με τον αναπληρωτή γενικό δευθυντή της UNESCO, Φραντσέσκο Μπανταρίν, στο Υπουργείο Εξωτερικών, ο υφυπουργός κατήγγειλε τη νέα προκλητική συμπεριφορά της Άγκυρας και τη θρησκευτική αξιοποίησητης Αγίας Σοφίας, η οποία έγινε μάλιστα παρουσία του επικεφαλής της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της τουρκικής πρωθυπουργίας και μεταδόθηκε τηλεοπτικά από την κρατική τηλεόραση της Τουρκίας.
Μία πράξη, όπως είπε ο κ. Αμανατίδης, που θίγει το θρησκευτικό συναίσθημα των απανταχού χριστιανών και τον συμβολισμό του μνημείου, καταθέτοντας την πρόθεση της Ελλάδας να ενημερώσει σχετικά όλες τις εθνικές επιτροπές της UNESCO και -με βάση τις υποχρεώσεις που απορρέουν για το κάθε κράτος-μέλος του διεθνούς οργανισμού από τη Σύμβαση των Παρισίων του 1972- να ζητήσει την παρέμβαση της διακυβερνητικής Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς, ώστε να συνδράμει στην προστασία της φυσιογνωμίας της Αγίας Σοφίας.
«Η θέση μας είναι ξεκάθαρη και θα την κάνουμε πιο ξεκάθαρη. Η Αγία Σοφία είναι ένα μνημείο που ανήκει στην ανθρωπότητα», τόνισε ο κ. Μπανταρίν, στην κοινή συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε της συνάντησης των δύο ανδρών, υπογραμμίζοντας ότι «η Αγία Σοφία πρέπει να διατηρηθεί ως μουσείο, καθώς είναι ένα από τα πιο σημαντικά μνημεία της πολιτιστικής κληρονομιάς στον κόσμο και έχει έναν υψηλό συμβολισμό για πολλούς πολιτισμούς, άρα είναι παγκόσμιο».
«Δεν είναι η πρώτη φορά, έχουμε πει στην τουρκική κυβέρνηση ότι πρέπει να μείνει ως έχει και θα το επαναλάβουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Αμανατίδης, από την πλευρά του, επισήμανε ότι «μία χώρα, η οποία θέλει να λέει ότι προστατεύει την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά θα πρέπει να σέβεται τη φυσιογνωμία της» και ανέφερε ότι επέδωσε στον κ. Μπανταρίν την επιστολή του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Κοτζιά, που είχε στειλει πέρυσι στη γενική διεύθυνση της UNESCO, καθώς και την επιστολή με την οποία επανήλθε πριν από έναν μήνα για το ίδιο θέμα η μόνιμη αντιπροσωπεία μας στον διεθνή οργανισμό.
«Είναι ανεπίτρεπτο, σε χώρες χωρίς διενέξεις, οι ίδιες να αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία των μνημείων. Η Αγία Σοφία είναι ένα σημαντικό μνημείο της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, το οποίο άπτεται του θρησκευτικού συναισθήματος των απανταχού χριστιανών, για το οποίο είμαστε πολύ ευαίσθητοι», σημείωσε ο υφυπουργός Εξωτερικών.
Ο κ. Μπανταρίν βρίσκεται στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετάσχει, ως κύριος ομιλητής, σε εκδήλωση της Εθνικής Επιτροπής της UNESCO, στο Μουσείο της Ακρόπολης, με θέμα την «Αποτίμηση της Ελληνικής Παρουσίας και Συμβολής για την προστασία των πολιτιστικών αγαθών από την παράνομη διακίνηση και τις ένοπλες συρράξεις».
Ενόψει της απογευματινής εκδήλωσης, ο αναπληρωτής γενικός δευθυντής της UNESCO εξήρε τον ρόλο και τη δράση της Εθνικής Επιτροπής μας σε όλα τα επίπεδα οργάνων, επιτροπών και φόρουμ, όπως είπε, με ιδιαίτερη έμφαση στη συμβολή της κατά της παράνομης διακίνησης πολιτιστικών αγαθών.