Οριστικά και αμετάκλητα επιχειρεί να λύσει το θέμα των αδέσποτων το Τοπικό Συμβούλιο Άμφισσας με ολοκληρωμένη πρόταση που έφερε ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Άμφισσας κ. Νίκος Βενετσάνης και η οποία εγκρίθηκε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση, όπως αναφέρει το dogw0rld.blogspot.gr.
Ο κ. Βενετσάνης από την πεντάμηνη ενασχόλησή του αντιλήφθηκε ότι με ημίμετρα το πρόβλημα δε λύνεται και αναζήτησε τη μοναδική λύση που μπορεί να βάλει οριστικό τέλος στο πρόβλημα. Μια λύση που στο εξωτερικό έχει υιοθετηθεί από πολλές –κυρίως ανεπτυγμένες και προηγμένες χώρες- οι οποίες κατάφεραν να λύσουν οριστικά το πρόβλημά τους. Τελευταία μάλιστα, οι λύσεις αυτές άρχισαν να συζητούνται και στην ΚΕΔΕ, μιας που ό,τι έχει δοκιμαστεί έως τώρα έχει αποτύχει.
Ο πρόεδρος του Τ.Σ. χθες πρότεινε τη μείωση κατά 50% στους λογαριασμούς του νερού για όσους υιοθετήσουν αδέσποτα ζώα, η οποία μείωση θα ισχύει για όλη τη διάρκεια ζωής του ζώου. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις, με εξαίρεση των ΑΕ, που θα θελήσουν να υιοθετήσουν ένα σκύλο για φύλαξη θα έχουν επίσης μείωση 40% στους λογαριασμούς του νερού.
Για πρώτη φορά βλέπουμε να δίνονται ισχυρά κίνητρα στους δημότες για να υιοθετήσουν αδέσποτα σε μια προσπάθεια οριστικής λύσης του προβλήματος.
Να σημειώσουμε ότι για να εφαρμοστεί το μέτρο δεν φτάνουν οι καλές προθέσεις του τοπικού συμβουλίου, αφού θα πρέπει να συμφωνήσει και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Να επισημάνουμε επίσης, ότι δεν προκύπτει καμιά οικονομική επιβάρυνση για το δήμο, αφού όπως είναι σήμερα η κατάσταση δαπανά μεγάλα ποσά ετησίως για την τροφή, τον εμβολιασμό και την περίθαλψη των αδέσποτων.
Ανεξαρτήτως ποια θα είναι η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το Τοπικό έκανε την προσπάθειά του για την επίλυση του προβλήματος και μάλιστα παρουσιάζοντας μια πρωτοποριακή για τη χώρα μας λύση.
Δημοσιεύουμε αναλυτικά την εισήγηση του κ. Βενετσάνη:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΣΤΗ Δ. Κ ΑΜΦΙΣΣΑΣ
(Του προέδρου της Δ. Κ Άμφισσας Νικολάου Κ. Βενετσάνη.)
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΣΚΥΛΩΝ ΣΤΗ Δ. Κ ΑΜΦΙΣΣΑΣ
(Του προέδρου της Δ. Κ Άμφισσας Νικολάου Κ. Βενετσάνη.)
Εδώ και αρκετά χρόνια μα κυρίως τους τελευταίους μήνες στη Δ .Κ Άμφισσας παρατηρείται η αύξηση του αριθμού των αδέσποτων σκύλων συντροφιάς.
Αυτό αποδεικνύεται καθημερινά σε κάθε γωνιά της πόλης της Άμφισσας από τις μαρτυρίες πάρα πολλών κατοίκων.
Αντικειμενικά μπορούμε να κατανοήσουμε πλήρως το φόβο των γονιών για τα ανήλικα τέκνα τους που βαδίζοντας για το σχολείο ή κάποια από τις άλλες δραστηριότητές τους έρχονται συχνά αντιμέτωπα ακόμη και με αγέλη αδέσποτων σκύλων. Το ίδιο όμως ισχύει και για τους ενήλικες. Ας αφήσουμε δεύτερο την εικόνα της πόλης της Άμφισσας και έννοιες περί πολιτισμού.
Σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να αποδώσουμε τις ευθύνες σε αυτά, μα στους ανθρώπους που είτε δε στειρώνουν τα δικά τους κατοικίδια, σκορπώντας τα κουτάβια από τη γέννα σε διάφορα σημεία είτε κουράζονται από τις καθημερινές υποχρεώσεις που απαιτεί η συντήρηση ενός σκύλου και το εγκαταλείπουν.
Το πρόβλημα είναι τεράστιο πλέον, οφθαλμοφανές και απαιτείται μεγάλη ταχύτητα στην επίλυσή του ή στη πιθανότητα που πρέπει να πιστέψουμε πως υπάρχει να επιλυθεί.
Σας αναφέρω ενδεικτικά ( διότι δυστυχώς τίποτα δεν είναι απίθανο) πως πριν από λίγες μέρες τηλέφωνα δέχθηκε η Φιλοζωική Εταιρεία Βόλου για δράση ατόμων που γέμισαν μέσα σε ένα βράδυ φόλες το Βόλο. Φιλόζωοι έσπευσαν σε κεντρικά σημεία της πόλης, από όπου δέχθηκαν τις αναφορές πολιτών και διαπίστωσαν δηλητηριασμένες γάτες και σκύλους από τη δράση ασυνείδητων.
Για όλα τα παραπάνω και ταυτόχρονα τα Κίνητρα και οφέλη του Δήμου Δελφών που αναφέρονται παρακάτω, εισηγούμαστε τα εξής παρακάτω κίνητρα απόκτησης ενός αδέσποτου σκύλου. :
1)Η υιοθεσία (πιστοποιημένων από κτηνίατρους βάση του άρθρου 46 παραγράφου ιε του Νόμου 4039/2012 ) αδέσποτων σκύλων από δημότες του Δήμου Δελφών εξασφαλίζει την απαλλαγή της υποχρέωσής τους σε ποσοστό 50% ( πενήντα τοις εκατό ) από τους φόρους –τέλη που προκύπτουν από τη κατανάλωση νερού(ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ). Το χρονικό διάστημα απαλλαγής τους, προσδιορίζεται από τη μέρα υιοθεσίας ως και τη μέρα του θανάτου του συγκεκριμένου σκύλου.
2) Η υιοθεσία (πιστοποιημένων από κτηνίατρους βάση του άρθρου 46 παραγράφου ιε του Νόμου 4039/2012 ) αδέσποτων σκύλων (που ανήκουν σε ράτσες επιθετικών σκύλων ή σκύλων που μπορούν να εκπαιδευτούν ως φύλακες γεγονός το οποίο θα πιστοποιεί η επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς ), (παρ. στ΄ του άρθρου 1 του Ν. 4039/2012 ) από επιχειρήσεις του Δήμου Δελφών ( , Ε.Π.Ε, Ο.Ε, Ε.Π.Ε και ιδιωτικών επιχειρήσεων με μέγιστο αριθμό εργαζομένων τα πέντε άτομα. Εξαιρούνται οι Α.Ε ) εξασφαλίζει την απαλλαγή της υποχρέωσής τους σε ποσοστό 40% ( σαράντα τοις εκατό ) από τους φόρους –τέλη που προκύπτουν από τη κατανάλωση νερού(ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ). Το χρονικό διάστημα απαλλαγής τους, προσδιορίζεται από τη μέρα υιοθεσίας ως και τη μέρα του θανάτου του συγκεκριμένου σκύλου.
3)Η υιοθεσία περισσοτέρων του ενός αδέσποτου σκύλου δεν επηρεάζει το ποσοστό απαλλαγής των παραπάνω ιδιωτών ή των παραπάνω επιχειρήσεων από τις συγκεκριμένες προαναφερθείσες οικονομικές υποχρεώσεις τους.
Υποχρεώσεις όσων προβούν στην απόκτηση αδέσποτου σκύλου.
1)Πλήρη συμμόρφωση των ιδιοκτητών στο νόμο 4235/2014
ΦΕΚ Α 32.
ΦΕΚ Α 32.
2)Μία φορά τουλάχιστον το μήνα έπειτα ή όχι από προειδοποίηση η επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς ( βάση του άρθρου 9 παράγραφος 12 .α του νόμου4235/2014) θα πραγματοποιεί επίσκεψη στο χώρο φιλοξενίας του σκύλου για έλεγχο του τρόπου διαβίωσης αυτού και εξακρίβωσης της συμμόρφωσης του ιδιοκτήτη στο νόμο. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης βάση του Νόμου 4235/2014- ΦΕΚ Α 32 – 11.02.2014 που τροποποιεί το άρθρο 46 ν.4039/2012 ( Α 15) θα επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις στους ιδιοκτήτες αυτών.
Κίνητρα και οφέλη του Δήμου Δελφών από την εφαρμογή των παραπάνω .
Κίνητρα και οφέλη του Δήμου Δελφών από την εφαρμογή των παραπάνω .
1)Αυτή τη στιγμή το σύνολο των αδέσποτων ζώων συντροφιάς αριθμεί περί τα 75 σκυλιά στη Δ .Κ Άμφισσας. Τα ρολόγια – μετρητές της ίδιας Κοινότητας αριθμούνται στα 2.500 ρολόγια. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν όλα τα παραπάνω αδέσποτα ζώα υιοθετηθούν τα έσοδα του Δήμου Δελφών που θα επηρεαζόντουσαν από τη Δ .Κ Άμφισσας θα αφορούσαν ποσοστό 2.8% επί των εσόδων που προκύπτουν μόνο από τη συγκεκριμένη Κοινότητα ενώ η μέγιστη απώλεια εσόδων θα αγγίζει το 1.4%.
2)Λαμβάνοντας υπ όψιν ότι δεν επιτρέπεται επαναφορά των αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε περιοχές με νοσοκομεία, σχολεία, αθλητικά κέντρα, αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, στους χώρους αποβίβασης και επιβίβασης ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα λιμάνια, στα αεροδρόμια, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στους περιφραγμένους αρχαιολογικούς χώρους (βάση του ν.4039/2012 ) τα υπάρχοντα σημεία παροχής τροφής και νερού για τα ζώα αυτά θα αναδείξουν ακόμη περισσότερο τη σημαντικότητά τους ενώ το κόστος αυτών με το οποίο επιβαρύνεται Ο Δήμος Δελφών πιθανόν να μειωθεί αισθητά .
3) Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα καταφύγια αδέσποτων ζώων συντροφιάς αποτελούν χώρους προσωρινής παραμονής και περίθαλψης και η ίδρυση και λειτουργία τους διέπεται από τις ισχύουσες διατάξεις για τα ενδιαιτήματα ζώων του ν. 604/1977 και του π.δ. 463/1978. Τη τρέχουσα περίοδο λαμβάνοντας υπ όψιν πως το καταφύγιο αδέσποτων ζώων συντροφιάς που βρίσκεται εντός της Δ .Κ Άμφισσας είναι πλήρης, ένας πιθανός τραυματισμός ενός αδέσποτου στη πόλη της Άμφισσας ( ανεξαρτήτου αιτίας ) ή η πρόκληση ασθένειας θα δημιουργήσει πρόβλημα στο υπάρχον καταφύγιο τόσο α) στην υπέρ συμφόρηση αυτού όσο. Μη ξεχνάμε η φυλακή δεν είναι για τα ζώα. β) και σε πιθανή μετάδοση κάποιου νοσήματος.
4)Τέλος ιδιαίτερη έμφαση αξίζει να δοθεί σε δημοσίευμα όπου αναφέρει τα κάτωθι:
Σύμφωνα με το ΣΤΕ σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος από επίθεση αδέσποτου σκύλου ευθύνεται κατ’ αρχήν ο οικείος δήμος, το περαιτέρω, όμως, ζήτημα αν είναι παράνομη η παράλειψη των οργάνων του δήμου να συγκροτήσουν συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων, με συνέπεια να θεμελιώνεται ευθύνη του δήμου, επιλύεται με βάση τα πραγματικά περιστατικά κάθε συγκεκριμένης υπόθεσης, όπως αν τα όργανα του δήμου γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν την παρουσία αδέσποτων σκύλων στην περιοχή όπου συνέβη το ατύχημα και παρά ταύτα παρέλειψαν να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Κατά συνέπεια το EKEO συμβουλεύει τους πολίτες να ενημερώσουν εγγράφως το Δήμο τους για τα αδέσποτα σκυλιά της περιοχής έτσι ώστε να μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση στη συνέχεια- ΣΤΕ Α 3322/2012 (Α/7μ) (Δημοσιευμένο από EKΕO στην κατηγορία ΒΙΑ & ΕΓΚΛΗΜΑ).
Σύμφωνα με το ΣΤΕ σε περίπτωση πρόκλησης ατυχήματος από επίθεση αδέσποτου σκύλου ευθύνεται κατ’ αρχήν ο οικείος δήμος, το περαιτέρω, όμως, ζήτημα αν είναι παράνομη η παράλειψη των οργάνων του δήμου να συγκροτήσουν συνεργεία περισυλλογής αδέσποτων ζώων, με συνέπεια να θεμελιώνεται ευθύνη του δήμου, επιλύεται με βάση τα πραγματικά περιστατικά κάθε συγκεκριμένης υπόθεσης, όπως αν τα όργανα του δήμου γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν την παρουσία αδέσποτων σκύλων στην περιοχή όπου συνέβη το ατύχημα και παρά ταύτα παρέλειψαν να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Κατά συνέπεια το EKEO συμβουλεύει τους πολίτες να ενημερώσουν εγγράφως το Δήμο τους για τα αδέσποτα σκυλιά της περιοχής έτσι ώστε να μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση στη συνέχεια- ΣΤΕ Α 3322/2012 (Α/7μ) (Δημοσιευμένο από EKΕO στην κατηγορία ΒΙΑ & ΕΓΚΛΗΜΑ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε εδώ