«Εικαστικός βανδαλισμός» με τα γλυπτά του Παρθενώνα - Σφοδρή αντίδραση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων


Σάλος με τη Gucci: «Έντυσε» με ρούχα της τα γλυπτά του Παρθενώνα – Καταγγελία της Unesco για εικαστικό βανδαλισμό

Την αντίδραση της Unesco Πειραιώς και Νήσων προκάλεσαν τα βιντεάκια που ανήρτησε στη σελίδα του στο Instagram, ο γνωστός οίκος μόδας της Gucci.
Στα βιντεάκια, ο θεός Διόνυσος τραβάει μια selfie με το κινητό, φορώντας πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί. Ο Κέκροπας εμφανίζεται ντυμένος σαν χίπις, ενώ ο Ιλισσός φοράει γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα του η Καλλιρρόη με το iphone.
  Δείτε το βίντεο

Σφοδρές αντιδράσεις από την καλλιτεχνική παρέμβαση του οίκου μόδας για την προώθηση της νέας του σειράς «Διόνυσος» - Δείτε τα βίντεο που ανήρτησε στα social media - Εικαστικό βανδαλισμό καταγγέλλει η Unesco Πειραιώς & Νήσων 

Μπορεί η νέα σειρά στις τσάντες της Gucci να είναι εμπνευσμένη από την αρχαία Ελλάδα και τα διονυσιακά μυστήρια «κλέβοντας» τις καρδιές των γυναικών που αγαπούν τη μόδα, ωστόσο ο τρόπος που ο οίκος μόδας προωθεί τη νέα συλλογή στα social media προκαλεί έντονες αντιδράσεις και επικριτικά σχόλια.  
Η εταιρεία μετά την παρουσίαση της σειράς «Διόνυσος» ανήρτησε στο επίσημο λογαριασμό της στο Instagram τρία βίντεο στα οποία ο Διόνυσος εμφανίζεται με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, ενώ φωτογραφίζει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό και μετράει την δημοφιλία των εικόνων του ανάλογα με τα «likes» που κερδίζει. Ο Κέκροπας μοιάζει ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορά γυναικεία αξεσουάρ και η Καλλιρρόη κρατά ένα iphone.
«Εικαστικός βανδαλισμός» με τα γλυπτά του Παρθενώνα...

Αυτή η πολιτική προώθησης του οίκου μόδας δημιούργησε αίσθηση και προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της UNESCO Πειραιώς & Νήσων, που κάνει λόγο για «εικαστικό» βανδαλισμό των γλυπτών του Παρθενώνα και καλεί την Gucci να αφαιρέσει άμεσα το υλικό από το Διαδίκτυο. 
Όπως υποστηρίζει στην ανακοίνωση που εξέδωσε, πρόκειται για «ευτελισμό κλασσικών έργων μοναδικού κάλλους και αισθητικής».

   Από τη δήλωση του Προέδρου της  UNESCO Πειραιώς και Νήσων κου Δημήτρη Μαρωνίτη "Η εταιρεία GUCCI μετά την παρουσίαση της σειράς «Διόνυσος» ανήρτησε στο επίσημο λογαριασμό της στο Instagram τρία βίντεο στα οποία ο Διόνυσος εμφανίζεται με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, ενώ φωτογραφίζει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό και μετράει την δημοφιλία των εικόνων του ανάλογα με τα «likes» που κερδίζει. Ο Κέκροπας μοιάζει ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορά γυναικεία αξεσουάρ και η Καλλιρρόη κρατά ένα iphone.
Αυτές οι εικόνες έχουν δημοσιευθεί, πριν από λίγες ημέρες, από τη γνωστή εταιρεία GUCCI στο επίσημο προφίλ της στο Instagram (https://www.instagram.com/gucci/) με σκοπό να διαφημίσουν μια νέα συλλογή  αμφισβητώντας κάθε έννοια σεβασμού προς το ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
   Ταπεινωτική για σύμβολα που για αιώνες ήταν τα μεγαλύτερα μυαλά και καλλιτέχνες  που  ενέπνευσαν όλον τον  κόσμο.
   Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, επαγγελματική φωτογραφία και / ή η χρήση των φωτογραφιών για εμπορικούς - σκοπούς μάρκετινγκ, από τα εκθέματα που βρέθηκαν στο Μουσείο της Ακρόπολης επιτρέπεται μόνο  κάτω από γραπτή έγκριση από το Μουσείο."
  Ioannis Maronitis  Mr  Maronitis President of UNESCO Pireas & Islands  "Attending the childbirth of the goddess Athena, Dionysus, wearing colorful shorts, holding a ladies bag and having a flower on his ear, enjoys himself taking selfie photos with his mobile. Cecrops, dressed like hippies, Ilissos wearing women's accessories and next Kalliroi with her iphone, are watching the dispute between Poseidon and Athena for the Athens city.
These images were published, a few days ago, by the well known company GUCCI in its official profile on instagram (https://www.instagram.com/gucci/ ) aiming to advertise a new collection.
The “gucci party” of the ancient greek gods is held in the Western and Eastern Parthenon Pediments, challenging every notion of respect to the one of the most memorable sights of the UNESCO World Heritage. Humiliating symbols that for centuries was inspiring world’s greatest minds and artists.
Mocking the “tears of Caryatid” and fooling with the struggle of the Greeks for the return of the Parthenon Sculptures from the British Museum - “unimportant details” in comparison to the “important” sales profits - the Company has chosen this way to promote the work of Derya Çakırsoy as “creative”. Specifically, it is about an “artistic intervention” on photos taken from the reconstructed West and East Parthenon Pediments, located in the Acropolis Museum, while major original parts are in the British Museum.

The miserable intervention, promotes the GUCCI designs, with complete apathy on the cultural and symbolic value of the sculptures. It must be noted that according to the Greek legislation and Regulation of the Acropolis Museum, professional photography and / or the use of photos for commercial - marketing purposes, of the exhibits found in the Acropolis Museum is allowed only uppon written approval from the Museum."