Αντίο στον Δημήτρη Μυταρά, τον ζωγράφο που έβλεπε αλλιώς

Αποτέλεσμα εικόνας για ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΤΑΡΑς

Ενας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους των εικαστικών τεχνών στην Ελλάδα έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 83 ετών. Ηταν πολύχρωμος αλλά και γκρίζος, ήταν καυστικός και απότομος αλλά έζησε και έναν εφιάλτη για ζωγράφο: τα τελευταία χρόνια δεν έβλεπε.  

Η Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2017, έμελλε να είναι αυτή της τελευταίας πινελιάς για έναν σημαντικό έλληνα ζωγράφο του εξπρεσιονισμού. Ο Δημήτρης Μυταράς, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 83 ετών. Είχε γνωρίσει διεθνή δόξα, είχε αγαπηθεί, είχε παλέψει την πραγματικότητα με την τέχνη του και είχε ζήσει με το απίστευτο τραύμα για έναν καλλιτέχνη του είδους και του εύρους του: τα τελευταία χρόνια δεν έβλεπε, το σκοτάδι για τον Δημήτρη Μυταρά είχε έρθει πολύ νωρίτερα…
Κατ’ αρχάς τα βιογραφικά: Γεννήθηκε στη Χαλκίδα, τον Ιούνιο του 1934. Σπούδασε ζωγραφική στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1953-1958), έχοντας καθηγητές τον Γιάννη Μόραλη και τον Σπύρο Παπαλουκά. Το ανήσυχο πνεύμα του και μία υποτροφία του ΙΚΥ οδήγησαν τα βήματά του στο επίκεντρο της τέχνης της δεκαετίας του ’60, στο Παρίσι. Εκεί ακολούθησε σπουδές στη σκηνογραφία στην «École Supérieure des Arts Décoratifs» καθώς και εσωτερική διακόσμηση στη «Métiers d’Art» στο Παρίσι (1960-1964). Αυτά τα στοιχεία αξιοποίησε στο έπακρο: φιλοτέχνησε το 1968 τις τοιχογραφίες του ξενοδοχείου «Astir Palace» της Βουλιαγμένης και τα σκηνικά για δεκάδες θεατρικές παραστάσεις έργων Αριστοφάνη, Πιραντέλο, Χορτάτζη, Κορνάρου, Τσέχωφ κ.α.
Στα εικαστικά πράγματα ωστόσο είχε «εισβάλει» δυναμικά από το 1958 όταν ταυτόχρονα συμμετείχε στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας και στην Πανελλαδική Νέων της γκαλερί «Ζυγός», αποσπώντας το Ά βραβείο. Αλλά η δεκαετία που σφραγίζει την πορεία του είναι σίγουρα εκείνη του ’70. Και δεν είναι μόνο εξαιτίας της συμμετοχής του στην Μπιενάλε της Βενετίας το 1972. Δεν είναι που το 1975 εκλέχθηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ, κι αργότερα πρύτανης. Είναι και οι εκθέσεις του «Νεοκλασικά με τις σύγχρονες φιγούρες» και «Επιτύμβια» το 1970 και 1975 αντιστοίχως που εκφράζουν τον προβληματισμό του πάνω στη σχέση της αρχαίας κληρονομιάς και της σύγχρονης πραγματικότητας, ενώ οι τόνοι του γκρι που χρησιμοποιεί αποδίδουν με σαφήνεια το βαρύ κλίμα της δικτατορίας.
«Τα χειρότερα έργα που έγιναν κατά τη διάρκεια της δικτατορίας ήταν αυτά που διαμαρτύρονταν» είχε πει ο ίδιος. «Υπάρχουν έργα με δέντρα τα οποία είναι πιο δυνατά ως διαμαρτυρίες από έργα που έχουν γίνει με αυτόν τον στόχο».
Το στίγμα του στα εικαστικά δρώμενα υπήρξε δυναμικό. Εξακολουθούσε άλλωστε ως τις τελευταίες πινελιές του να εκφράζει τους προβληματισμούς του πάνω στην σύγχρονη πραγματικότητα, ενώ το σχόλιο του πάνω σε όσα συμβαίνουν δεν το εξέφραζε μόνο στον νεοεξπρεσιονιστικό καμβά του, αλλά και μέσω του γραπτού και προφορικού του λόγου, που συχνά ήταν κριτικός και καυστικός.Αποτέλεσμα εικόνας για ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΥΤΑΡΑς
«Καλύτερα να φωνάζεις παρά να ζωγραφίζεις» είχε πει, για να προσθέσει:«Βέβαια ο Γκόγια ήταν διαμαρτυρόμενος καλλιτέχνης. Αλλά ο Γκόγια δεν πέρασε για το μήνυμα, το μήνυμα χάθηκε, πέρασε για τη ζωγραφική του, επειδή ήταν καλός ζωγράφος. Υπήρχαν και άλλοι με μηνύματα αλλά η τέχνη τους ήταν λίγη». Και η τέχνη του Μυταρά δεν υπήρξε λίγη.
Το 1975 εξελέγη καθηγητής της Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών. Εργα του έχουν εκτεθεί στην Αθήνα, σε ατομικές εκθέσεις στις γκαλερί «Ζυγός», «Άστορ», «Μέρλιν», αίθουσα Τέχνης (Θεσσαλονίκη), καθώς επίσης και στη Μπολόνια, Φλωρεντία, Ρώμη, Γένοβα κ.ά.. Toν Μάρτιο του 2008 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών.
 
Αυτή η θέση του στην Ακαδημία Αθηνών, στάθηκε ως η αφορμή για να ξετυλιχτεί ένα κουβάρι αποκαλύψεων που έφερε συγκλονιστικές και δραματικές ανατροπές στη ζωή του ως καλλιτέχνη και ως ανθρώπου.
Λίγο μετά την εκλογή του στην Ακαδημία άρχισε να γίνεται γνωστό ένα πρόβλημα υγείας που αντιμετώπιζε. Ο ίδιος αρχικά το περιέγραφε ως «έναν λεκέ από λάδι» που τον εμπόδιζε να βλέπει. Η επιστήμη όμως ήταν λιγότερο λυρική: ο μεγάλος ζωγράφος υπέφερε από μια σοβαρή οπτική νευροπάθεια και τελικώς του στέρησε την πολυτιμότερη των αισθήσεων για έναν ζωγράφο, την όραση.
Και μια διένεξη με την Ακαδημία έκανε περισσότερο γνωστή την πάθηση. Λόγω του προβλήματος υγείας που αντιμετώπιζε δεν συμμετείχε στις συνεδριάσεις της Ακαδημίας και κάποια στιγμή έπαψε να θεωρείται εν ενεργεία τακτικό μέλος. Τότε, οργισμένος από την στάση της Ακαδημίας, δεν δίστασε να μιλήσει στον Τύπο για το τι συνέβαινε με την όραση του.
 Πέρυσι τέτοια εποχή, Ιανουάριο του 2016, η μη αναστρέψιμη κατάσταση της υγείας του, τον είχε βυθίσει σε κατάθλιψη. Ο Μυταράς έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του απομονωμένος στο σπίτι του.
«Δεν μπορείς να έχεις μια θεωρία και μετά να την εφαρμόσεις στη ζωγραφική. Σε αποβλακώνει αυτό. Ως καλλιτέχνης υποχρεούσαι να παρασύρεσαι. Να αλλάζεις γνώμη…», έλεγε και συμπλήρωνε: «Είναι μάταιο να προσπαθείς να δώσεις θεωρητικές βάσεις στη ζωγραφική σου. Ο Πικάσο δεν προσπάθησε ποτέ να κάνει κυβισμό. Αγαπούσε τις αφρικανικές μάσκες. Και κάπου του βγήκε έτσι. Το λέει ο ίδιος: «Εγώ δεν πάω τη ζωγραφική, η ζωγραφική με πάει»». Και η ζωγραφική πήγε τον Δημήτρη Μυταρά ως τα αστέρια.
«Δυσαναπλήρωτο το κενό»
«Η απώλεια του Δημήτρη Μυταρά αφήνει ένα, κυριολεκτικώς, δυσαναπλήρωτο κενό στον χώρο του Πολιτισμού, πέρα και έξω από τα σύνορα της Ελλάδας», ανέφερε σε δήλωσή του για τον θάνατο του μεγάλου καλλιτέχνη ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.
Με ένα tweet αποχαιρέτησε τον σπουδαίο ζωγράφο ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
«Η Ελλάδα έχασε σήμερα έναν από τους πιο λαμπρούς καλλιτέχνες της. Εναν άνθρωπο προικισμένο, έναν ακαδημαϊκό διεθνούς εμβέλειας, έναν δάσκαλο της ζωγραφικής», ανέφερε σε δήλωσή του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Ο Δημήτρης Μυταράς με τη στάση ζωής και τις δημιουργίες του τίμησε όσο λίγοι την πατρίδα μας. Αφήνει πίσω του δυσαναπλήρωτο κενό. Αφήνει, όμως, και πολύτιμη κληρονομιά το αξεπέραστο έργο του», συμπλήρωσε ο κ. Μητσοτάκης.
Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος της Βουλής Νίκος Βούτσης προέβη στην ακόλουθη δήλωση: «Με μεγάλη θλίψη πληροφορήθηκα την απώλεια του φίλου, κορυφαίου έλληνα ζωγράφου και ακαδημαϊκού, Δημήτρη Μυταρά. Ο Δημήτρης Μυταράς σημάδεψε με το έργο του την ιστορία της σύγχρονης ελληνικής ζωγραφικής και αφήνει πίσω του ανεκτίμητη κληρονομιά. Εκτός όμως από σπουδαίος ζωγράφος, ο Δημήτρης Μυταράς, υπήρξε και ανθρωπιστής. Στις δύσκολες ώρες που διένυε και διανύει η χώρα μας, στάθηκε δίπλα στους συνανθρώπους του, αναπτύσσοντας έντονη κοινωνική δράση. Προς τους οικείους του εκφράζω τα βαθύτατα συλλυπητήρια και την ευγνωμοσύνη όλων και εμού προσωπικά για την πολιτιστική παρακαταθήκη που αφήνει στον τόπο μας».

Eurovision 2018: Με αυτό το τραγούδι θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα η Γιάννα Τερζή

Αποτέλεσμα εικόνας για γιαννα τερζηΗ Γιάννα Τερζή με το τραγούδι "Όνειρό μου" θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στον 63ο διαγωνισμό τραγουδιού της Eurovision, που θα διεξαχθεί στη Λισαβόνα, όπως ανακοίνωσε και επισήμως η ΕΡΤ την Παρασκευή, μετά τον σάλο που προέκυψε από τις αποχωρήσεις της Αρετής Κετιμέ και των Χοροσταλιτών.

Η ανακοίνωση της ΕΡΤ
Η Διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε στο ξεκίνημα της τηλεοπτικής σεζόν την πραγματοποίηση ελληνικού τελικού για την ανάδειξη της συμμετοχής της χώρας μας στον 63o Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision. Η απόφαση αυτή εντάσσεται στο κανονιστικό πλαίσιο της EBU, η οποία -σημειωτέον- δίνει στα μέλη της την απόλυτη ελευθερία κινήσεων για την ανάδειξη της συμμετοχής κάθε χώρας.
Σε αυτό το πλαίσιο, τον Οκτώβριο του 2017 έγιναν οι πρώτες διερευνητικές επαφές με δισκογραφικές εταιρίες προκειμένου να διαπιστωθεί το ενδιαφέρον τους για ενδεχόμενη συμμετοχή καλλιτέχνη τους στη διαδικασία του Ελληνικού τελικού, με τραγούδι σε ελληνικό στίχο και ήχο.
Κατόπιν τούτου, απεστάλησαν στην ΕΡΤ 20 τραγούδια από 14 δισκογραφικές για την αξιολόγησή τους. H Διοίκηση της ΕΡΤ συνέστησε Καλλιτεχνική και Οργανωτική επιτροπή από εργαζόμενους της εταιρίας, με τη ρητή πρόβλεψη της μη συμμετοχής ενός προσώπου και στις δύο επιτροπές, προκειμένου να διασφαλιστεί η διαφάνεια της διαδικασίας.

Η Καλλιτεχνική Επιτροπή προέβη στην επιλογή των εξής τριών τραγουδιών:
–  «Μην ξεχνάς τον ήλιο» με την Αρετή Κατιμέ – SPICY MUSIC
– «Από τη Θράκη ως την Κρήτη» με τους Χοροσταλίτες  – SPIDER MUSIC
– «Το όνειρό μου» με την Γιάννα Τερζή – PANIC ENTERTAINMENT GROUP
Η Οργανωτική Επιτροπή αφού εξέτασε την εισήγηση της καλλιτεχνικής επιτροπής κατέληξε στη συμμετοχή των τριών αυτών τραγουδιών σε διαδικασία ελληνικού τελικού, ο οποίος θα οργανωνόταν με μέσα και ευθύνη της ΕΡΤ.
Οι τρεις δισκογραφικές εταιρίες προσεκλήθησαν σε κατ’ ιδίαν και κοινές συναντήσεις με τη Διοίκηση της ΕΡΤ, προκειμένου να αποσαφηνιστούν οι όροι ιδιωτικού συμφωνητικού για τη συμμετοχή των καλλιτεχνών τους στον τελικό. Βασική προϋπόθεση των όρων που πρότεινε η ΕΡΤ ήταν η καλλιτεχνική αρτιότητα του παραγόμενου προϊόντος βάσει των προδιαγραφών που θέτει η EBU, καθώς και ο διαμοιρασμός των οικονομικών υποχρεώσεων μετά την ανάδειξη της ελληνικής συμμετοχής, με τρόπο συμφέροντα τόσο για την συμμετέχουσα εταιρία, όσο και για την ΕΡΤ.
Μετά από πολυήμερες συζητήσεις και με τις τρεις δισκογραφικές όλα τα μέρη κατέληξαν στην κατάρτιση κοινού ιδιωτικού συμφωνητικού, το οποίο προέβλεπε τη συνδιαμόρφωση της αισθητικής της ελληνικής συμμετοχής από την ΕΡΤ και τη δισκογραφική εταιρία του καλλιτέχνη, καθώς και την κατάθεση πριν από την διεξαγωγή του ελληνικού τελικού εγγυητικής επιστολής ύψους 20.000 ευρώ από κάθε δισκογραφική προς την ΕΡΤ. Πρέπει δε να σημειωθεί, ότι η αρχική πρόταση της ΕΡΤ προέβλεπε κατάθεση εγγυητικής επιστολής ύψους 90.000 ευρώ. Κατόπιν ενστάσεων των συμμετεχουσών εταιρειών η ΕΡΤ, αποδεχόμενη τα στενά οικονομικά όρια της ελληνικής μουσικής αγοράς, κατέληξε στον ορισμό του ύψους της εγγυητικής επιστολής στις 20.000 ευρώ, με πρόβλεψη ποινικής ρήτρας στα 70.000 ευρώ.
Σε κοινή συνάντηση των δισκογραφικών με τη Διοίκηση της ΕΡΤ αποφασίστηκε η διεξαγωγή του ελληνικού τελικού στις 22 Φεβρουαρίου 2018, εφόσον προηγείτο η κατάθεση του υπογεγραμμένου συμφωνητικού και της εγγυητικής επιστολής έως και τις 12 Φεβρουαρίου, ημερομηνία που παρατάθηκε τελικώς μέχρι και τις 15 Φεβρουαρίου κατόπιν αιτήματος δισκογραφικών.
Κατά τη λήξη της συγκεκριμένης διορίας, τα ζητούμενα από προαναφερόμενο συμφωνητικό εκπληρώθηκαν μόνο από την εταιρία PANIK ENTERTAINMENT GROUP,  η οποία κατέθεσε εμπρόθεσμα τόσο το υπογεγραμμένο συμφωνητικό όσο και την εγγυητική επιστολή ύψους 20.000 ευρώ.
Τηρώντας απαρέγκλιτα τους κοινώς συμφωνηθέντες όρους της διαδικασίας, η ΕΡΤ έκανε αποδεκτή την συγκεκριμένη πρόταση, γεγονός που αυτομάτως οδήγησε στο μη αναγκαίο παραγωγής ελληνικού τελικού, παρά τις αρχικές προθέσεις της Διοίκησης .
Ως εκ τούτου η Διοίκηση της ΕΡΤ ανακοινώνει ότι η Ελλάδα θα εκπροσωπηθεί στον 63ο  Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision με το τραγούδι «To όνειρό μου»  της Γιάννας Τερζή, σε μουσική και στίχους της ιδίας και των: Άρη Καλημέρη, Μιχάλη Παπαθανασίου και Δημήτρη Σταματίου".

Βίντεο ντοκουμέντο: Ο εμβολισμός του πλοίου Γαύδος από την τουρκική ακταιωρό στα Ίμια

Βίντεο στα οποία καταγράφεται η στιγμή που το τουρκικό πλοίο "UMUT", εμβολίζει το ελληνικό περιπολικό ανοικτής θαλάσσης "090 Γαύδος" στα Ίμια, είδαν το φως της δημοσιότητας.



Το χρονικό του επεισοδίου στα Ίμια
Λίγη ώρα πριν τα μεσάνυχτα της Τρίτης, το σκάφος του λιμενικού σώματος με 27 άτομα πλήρωμα που βρισκόταν, κατά τη διάρκεια περιπολίας, στη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων, εμβολίστηκε με την πλώρη από την τουρκική ακταιωρό.
Η τουρκική ακταιωρός μετά το συμβάν απομακρύνθηκε προς τα τουρκικά παράλια, ενώ το αρχηγείο Λιμενικού -και συγκεκριμένα το Κέντρο Επιχειρήσεων- ενημέρωσε άμεσα το υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας και Εξωτερικών, για το συμβάν.
Το σκάφος του λιμενικού σώματος υπέστη υλικές ζημιές και μεταφέρθηκε στη Λέρο για επισκευή, ενώ δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός στα μέλη του πληρώματος.
Υπενθυμίζεται ότι στις 17 Ιανουαρίου είχε σημειωθεί και άλλο συμβάν με τουρκική ακταιωρό, όταν ήρθε σε επαφή με την κανονιοφόρο «Νικηφόρος» του Πολεμικού Ναυτικού, η οποία βρισκόταν σε προγραμματισμένη περιπολία στην ευρύτερη περιοχή των Ιμίων.
Ειδικότερα, κατά τη διέλευση του «Νικηφόρου», η τουρκική ακταιωρός προχώρησε σε επικίνδυνο ελιγμό, ο οποίος οδήγησε σε επαφή με το πλοίο του πολεμικού ναυτικού.

Χάθηκε 16χρονη από το σπίτι της στην Αθήνα

XAMOGELO TOU PAIDIOU
Συναγερμός έχει σημάνει στις αστυνομικές αρχές μετά την εξαφάνιση μίας 16χρονης από το σπίτι της στην Αθήνα.
Η 16χρονη ονομάζεται Εσμεράλντα Μ, και χάθηκε την Τετάρτη (07.02.2018) από το σπίτι της στις 19:00 το απόγευμα.
Η Εσμεράλντα έχει ύψος 1,60 μ., ζυγίζει 53 κιλά, έχει μαύρα μαλλιά και καστανά μάτια. Το «Χαμόγελο του Παιδιού» εξέδωσε Amber Alert προκειμένου να εντοπιστεί.
Οποιοσδήποτε έχει κάποια πληροφορία, παρακαλείται να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όλο το 24ωρο, στην «Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000» καθώς και σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας.

Αυτό που συμβαίνει στον εγκέφαλό μας όταν κοιμόμαστε δεν το λες και καλό (video)


Το όνομά μου είναι Μάθιου Γουόλκερ, είμαι καθηγητής Νευροεπιστήμης και Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, στο Μπέρκλεϊ, καθώς και συγγραφέας του βιβλίου «Why We Sleep».

Τι είναι τα όνειρα, τι συμβαίνει και υπάρχουν αληθινά οφέλη όταν ονειρευόμαστε; 
Αρχικά, πιστεύω ότι είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όταν ονειρευόμαστε, είναι μια χρονική στιγμή κατά την οποία γινόμαστε ψυχωτικοί. Και πριν αποκλείσετε αυτή τη διάγνωση, θα σας δώσω πέντε λόγους, γιατί χθες το βράδυ κατά τη διάρκεια των ονείρων, αρχικά ξεκινήσατε να βλέπετε πράγματα τα οποία δεν υπήρχαν εκεί, οπότε είχατε ψευδαισθήσεις.
Δεύτερον, πιστεύετε σε πράγματα τα οποία δεν θα μπορούσαν να είναι αληθινά, οπότε είχατε παραισθήσεις. Τρίτον, μπερδευτήκατε για την ώρα, το μέρος και το άτομο που είστε, οπότε αποπροσανατολιστήκατε. Τέταρτον, είχατε έντονα και μεταβαλλόμενα συναισθήματα όπως ένα εκκρεμές, κάτι που χαρακτηρίζεται ως υπερβολική ευαισθησία. Και στη συνέχεια; Σηκωθήκατε το πρωί και ξεχάσατε το μεγαλύτερο μέρος αν όχι όλο το όνειρο, οπότε πάσχετε και από αμνησία.
Και αν είχατε κάποιο από αυτά τα πέντε συμπτώματα όσο ήσασταν ξύπνιοι, θα ζητούσατε ψυχολογική ή ψυχιατρική θεραπεία, όμως κατά τη διάρκεια του ύπνου και των ονείρων, αυτό φαίνεται να είναι μια φυσιολογική βιολογική και ψυχολογική διαδικασία.
Ποιες είναι οι λειτουργίες τότε ή τα οφέλη του να κοιμόμαστε; Γνωρίζουμε ότι ο ύπνος με όνειρα, ο οποίος αρχικά προέρχεται από ένα στάδιο το οποίο ονομάζετε REM (ύπνος με γρήγορη κίνηση των ματιών), έχει δυο οφέλη για τον εγκέφαλο.
Το πρώτο είναι η παραγωγικότητα, καθώς κατά τη διάρκεια του ύπνου REM και των ονείρων, ο εγκέφαλος ξεκινάει τη «σύγκρουση» πληροφοριών που μόλις έχετε μάθει, μαζί με άλλες παλιές που έχουν συγκεντρωθεί στον εγκέφαλο. Και έτσι ξεκινάει να συνδέει πληροφορίες, σαν ένα θεραπευτικό γκρουπ για τη μνήμη. Έτσι θα έχετε φρέσκες ιδέες που μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση ενός προβλήματος που αντιμετωπίζατε. Είναι σωστή η έκφραση “να κοιμάστε πάνω στο πρόβλημά σας” και τώρα έχουμε αποδείξεις ότι ο ύπνος με όνειρα είναι εκείνος που σαν δίνει αυτό το είδος πληροφοριακής σοφίας, από μια απλή γνώση.
Το δεύτερο όφελος είναι ένας τύπος θεραπείας στη μέση της νύχτας. Κατά τη διάρκεια του ύπνου με όνειρα είναι όταν αρχίζουμε να νιώθουμε και να ξεχωρίζουμε τις δύσκολες, τραυματικές και συναισθηματικές εμπειρίες που έχουμε. Και ο ύπνος σχεδόν απομακρύνει τις συναισθηματικές και πικρές επιπτώσεις που είχαμε καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Πηγή: Business Insider

Παρουσίαση νέου βιβλίου του συγγραφέα, δημοσιογράφου και εκδότη Δημήτρη Ζάχου με τίτλο: Χαριστήριον εις τον καθηγητήν ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΜΠΙΖΙΩΝΗΝ “Μια πολυσύνθετη πνευματική μορφή”, στα πλαίσια της Διορθόδοξης Έκθεσης Αγιογραφίας 2017. Παρασκευή 20 Οκτωβρίου

Ο Όμιλος για την UNESCO Τεχνών, Λόγου και Επιστημών Ελλάδος
σας προσκαλεί στην παρουσίαση του νέου βιβλίου 
του συγγραφέα, δημοσιογράφου
και εκδότη Δημήτρη Ζάχου με τίτλο:
Χαριστήριον εις τον καθηγητήν
ΑΝΔΡΕΑΝ ΚΑΜΠΙΖΙΩΝΗΝ
“Μια πολυσύνθετη πνευματική μορφή”
 την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2017 και ώρα 19:00
στο Μουσείο Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών
(Παλαιό Πανεπιστήμιο) Θόλου 5, Πλάκα.
 Η παρουσίαση πραγματοποιείται στα πλαίσια των εκδηλώσεων 
της Διορθόδοξης Έκθεσης Αγιογραφίας 2017,
παρόντος του Πανεπιστημιακού Kαθηγητή Φιλοσοφίας 
Ανδρέα Καμπιζιώνη,
που είναι και το τιμώμενο πρόσωπο του βιβλίου.
 Θα μιλήσουν οι:
ΛΑΜΠΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΛΙΟΥΤΑΣ: Συνταγματολόγος, Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών
ΜΙΧΑΗΛ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ: Πρώην Πρόεδρος Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος, ζωγράφος – χαράκτης, συγγραφέας και ποιητής

 Στο πιάνο ο μουσικός ΜΙΧΑΛΗΣ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ
 Συντονισμός – παρουσίαση:
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗ: Επικοινωνιολόγος – Δημoσιογράφος
     * Το βιβλίο θα διανεμηθεί δωρεάν *  

Ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο
...Ξεκινάει σαν δάσκαλος απ’ τα Μεταλλεία Δομοκού. Ξεπεζεύει και προσγειώνεται, ξαναχαϊδεύει τη χαίτη του Πήγασου και αυτό το χάδι θα το νοιώσουμε έντονα στην έκταση και στο βάθος του έργου του. Από το έργο αυτό – που είναι αδύνατο να παρουσιαστεί ολόκληρο μέσα από τις σελίδες ενός λευκώματος, μια σταθερή και φωτεινή διαγραφή ξεχωρίζει, όμοια με δυνατή λάμψη, καταστάλαγμα του ολοκληρωμένου συναισθηματικού του κόσμου: η αγάπη του παθολογική και αγιάτρευτη, η αγάπη προς την Ελλάδα που τον γέννησε και τον ενέπνευσε, προς το παρελθόν που τον ηλέκτρισε. Γνήσιο τέκνο της Ελλάδας ο Ανδρέας Καμπιζιώνης, άμισθος πρεσβευτής του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας, δούλος της πατρίδας, προσκυνητής όχι μόνο της ξακουστής και δοξασμένης αλλά και εκείνης της καταπτώσεως και του κατατρεγμού, δούλος στα πλαίσια μιας χρονικής περιόδου μα και υμνητής θα έλεγα της υποταγής της.
Θ' ακολουθήσουν οι απονομές επαίνων και αναμνηστικών στους συμμετέχοντες στην έκθεση καλλιτέχνες.

Π.Α. ως Παρασκευή 20/10/2017: Tηλέφωνο: 210 9514523 (9πμ - 2μμ) Email:unescohellas.tlee@gmail.com 

Τα νέα 3ήμερα Πολιτιστικά Δρώμενα θα πραγματοποιηθούν στις 31 Οκτωβρίου,1 & 2 Νοεμβρίου 2017 στην Αίθουσα Τέχνης του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου


Τα νέα 3ήμερα  Πολιτιστικά Δρώμενα θα πραγματοποιηθούν στις 31 Οκτωβρίου,1 & 2 Νοεμβρίου 2017 στην Αίθουσα Τέχνης του ΕλληνογαλλικούΣυνδέσμου Πλατεία Φιλικής Εταιρείας 2, στο 4ο όροφο στο Κολώνάκι. 
Τελούν υπό την Αιγίδα του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου  με την στήριξη του Επίτιμου Προέδρου του Ελληνογαλλικού Συνδέσμου και Ακαδημαικού Ευάγγελου Μουτσόπουλου
Τα Πολιτιστικά Δρώμενα θα κάνουν έναρξη με τα Εγκαίνια της Εικαστικής Έκθεσης Ζωγραφικής σημαντικών καλλιτεχνών που το θέμα έκθεσης New Contemporary Artworks,θα αποτελέσει έναυσμα για την παρουσίαση των νέων τάσεων των εμπνευσμένων τους δημιουργημάτων.

Όπως τονίζει η εικαστικός και επιμελήτρια των πολιτιστικών αυτών δρώμενων  Argy Pappas Tsiota:"Μια αέναη διάθεση συνέχισης της εμβάθυνσης για το αντικείμενο της έμπνευσης που διαπνέεται 
από μια μαγική ενέργεια που καθορίζει πάντα ενα  απρόσμενο αποτέλεσμα ...Αυτό που μένει πίσω 
είναι το πάθος της συνέχισης δυναμικά με την επιτευξη  εναρμόνησης της φόρμας με μια  χρωματική 
ρυθμική αισθητική ισορροπιά...μια αποκορύφωση καθε φορά.. και πάλι με παρέμβαση του βαθύτερου 
είναι της επαναστατικής καλλιτεχνικής ψυχής.."

Τό πρόγραμμα έχει καθοριστεί ως ακολούθως:

Τρίτη 31 Οκτωβρίου
Εγκαίνια Εικαστικής Εκθεσης Ζωγραφικής με θέμα
ΝΕW CONTEMPORARY ARTWORKS.....8 μ.μ.

   Στό πιάνο ο μουσικός Αναστάσης Γεωργιάδης

   Τραγούδι: Ηalina Hrynko

         Aκολουθεί cocktail

Tετάρτη 1 Νοεμβρίου
ΜΟΥΣΙΚΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΒΡΑΔΙΑ.......8 μ.μ.
   Παρουσίαση βιβλίου  "Ο ΚΥΡΙΟΣ U SEE" του βραβευμένου ποιητή
   & Γενικού Γραμματέα της Π.Ε.Λ.[Πανελλήνιας Ενωσης Λογοτεχνίας] 
   ΗΛΙΑ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
      
   Θα μιλήσουν οι :Παναγιώτα Μπλέτα, Ποιήτρια Συγγραφέας
   Αποσπάσματα διαβάζουν Μέμη Αναστασοπούλου Ηθοποιος 
   και ο  Ηλίας Παπακωνσταντίνου Ποιητής

   Μουσική: Νίκος Φυλαχτός ,Συνθέτης, Μαέστρος

   Τραγούδι: Τάκης Κωνσταντακόπουλος


Πέμπτη 2 Νοεμβρίου
8 μ.μ...ΔΙΑΛΕΞΗ του Καλλιτέχνη-Ερευνητή στη Φιλοσοφία και Επιστημών ΒΑΣΙΛΗ ΑΡΑΠΗ.
Θέμα Εισήγησης  ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΤΕΧΝΗ & ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Με παρουσίαση εκδόσεων βιβλίων του

9:30 μ.μ. η μουσικοσυνθέτης  ΠΟΥΠΕΤΑ ΛΑΠΠΑ
στο πιάνο με τραγούδια απο τον παλαιό & νέο της δίσκο "MOMENTS"
Θα κλείσει με επιλογές απο ξένους & έλληνες συνθέτες.


Με την ευγενική χορηγία επικοινωνίας των ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ, BLUE WEB TV
PROTON TV, ΟPEN ART GALLERY, ΩΔΗ ΣΤΗ ΤΕΧΝΗ,  CITYΙNEWS1, H ΕΦΗΜ-ΕΙΔΗΣΗ
NEW DEAL  MINIMA-HELLAS, LAMORE RADIO,LIFESPEED GREEK ORBIS


ARGY PAPPAS TSIOTA   Εικαστικός-Εκπαιδευτικός        
Συντονισμός-Επιμέλεια Εκδηλώσεων Τέχνης
Εικαστικές παρουσιάσεις www.e-volta.gr